Intergenerational inclusive Family Learning as a Tool for Lifelong Learning
The 2012 European Year for Active Ageing will serve as a framework for promoting healthy and active ageing to invest in skills. The partners of this project are quite aware of this situation, finding practical solutions to catalyze action on strengthening inclusive family learning through professional development.
Developing knowledge about Inclusive Family Learning in Europe the partnership developed further understanding of the importance of the role of parents and grandparents in their children’s learning and development. Parental involvement in a child's learning is more powerful than family background, size of family or level of parental education, to develop pan-European ideas for creative activities as a method of lifelong learning.
In a Family Learning Campaign all partners promoted and supported family learning events across the partners involvement. The partnership promoted active learning environment to increase collaboration in family learning, developing a relevant curriculum for a family learning programme.
The partners introduced the European training framework in active workshops to facilitate opportunities, to share good practice, to provide an opportunity to hear the concept of inclusive family learning - IFL, practice and research from an international perspective.
O Ano Europeu do Envelhecimento Ativo, em 2012, promoveu o envelhecimento ativo e saudável. Os parceiros deste projeto, conscientes desta situação, tentaram, ao longo de dois anos, encontrar soluções práticas promotoras do reforço da aprendizagem inclusiva na família através do desenvolvimento profissional.
O desenvolvimento do conhecimento sobre a Aprendizagem Inclusiva em Família na Europa permitiu aos parceiros uma maior compreensão da importância dos pais e avós na aprendizagem e desenvolvimento das crianças. O envolvimento dos pais é mais importante do que o passado, o tamanho ou a habilitação académica da família.
Numa Campanha de Aprendizagem em Família, todos os parceiros promoveram e apoiaram eventos de aprendizagem em família. A parceria promoveu um ambiente de aprendizagem ativo a fim de aumentar a colaboração na aprendizagem em família, desenvolvendo um programa para aprendizagem em família.
Os parceiros dinamizaram workshops para facilitar a partilha de boas práticas,....